החופים הטובים ביותר בחיפה ובסביבתה

1. דור הבונים

יודעי דבר מתארים את חוף הבונים – "דור הבנאים" – היפה ביותר בכל ישראל. זה חלק משמורת הטבע הבונים, שבה הרוח והגלים פיסלו פתחים סלעיים וגבעות לצד רצועת החוף המפורשת הזו. אלה מספקים טיולים מדהימים של גילוי, נופים מדהימים והזדמנויות צילום מדהימות. תמצאו הרבה חי וצומח מעניינים ליהנות מהם וכאשר חום הקיץ מתגבר, טבילה במימי האוקיינוס הבתוליים של הים התיכון לאורך קו החוף החולי של חוף הבונים היא בחירה ברורה.

חופים

2. חוף אמת מים קיסריה

בערך באמצע הדרך בין תל אביב לחיפה נמצאת קיסריה, עיירת חוף מפוצצת בהיסטוריה. עוד מימי מלכותו של המלך הורדוס, לפני 2000 שנה, קיסריה הייתה נמל מרכזי. כיום שרידי הנמל הם אחת מכמה אבני חן ארכיאולוגיות ששרדו שנמצאות כאן.

מבנה עתיק שכזה ששרד הוא אמת המים של קיסריה שהובילה מים לעיר העתיקה במשך למעלה מאלף שנים. למרות שהוא כבר לא משרת את ייעודו המקורי, הוא מהווה רקע מדהים וייחודי למה שהוא כבר אחד מהחופים היפים של ישראל.

3. חוף נחשולים (נחשולים)

ממוקם למרגלות רכס הר הכרמל עם חולות לבנים ומים כחולים וצלולים כחולים, זהו חוף בתולי בים התיכון. חוף נחשולים רחב וארוך, ויש הרבה מקום לכולם ליהנות ממנו. רצועת החוף הזו מחולקת למספר מפרצונים קטנים יותר, לכל אחד אופי משלו. לרובם יש איים קטנים ממש מהחוף וחלקם מוגנים יותר מהגלים מאחרים.

נחשולים הוא מקום פופולרי לטיולי יום של אנשים בצפון הארץ. יש לגונות והאיים הקטנים הם אידאלים לשחייה אל וממנה.

4. חוף אכזיב

למרות שירושלים עשויה להיות מפתה מנקודת מבט של עתיקות, כל ביקור בישראל צריך לכלול לפחות יום טיול באחד מהחופים המרהיבים שלה. מבחינה זו יש לגבעות המוריקות והחופים הבתוליים בצפון ישראל הרבה מה להציע. כאן אנו בודקים את חוף אכזיב, רצועת חול מקסימה על קו החוף הצפוני של ישראל כ-5 קילומטרים צפונית לעיר נהריה. זה עוקב אחר כביש החוף המוביל לראש הנקרה ובסופו של דבר לגבול לבנון.

חוף אכזיב בהחלט ימשוך את אניני החופים, שכן הוא מציע מפרצונים קסומים ולגונות קסומות הממוקמות בסביבה הטבעית של הגן הלאומי אכזיב, בניגוד לחופים ה'בשרניים' יותר לאורך תל אביב. כאן תוכלו לחזות בצבים העושים את דרכם בבטחה אל האוקיינוס – הם אפילו מטילים את ביציהם לאורך חוף אכזיב בחודשי הקיץ החמים יותר בין מאי לספטמבר. קרא עוד על חוף אכזיב כאן.

בננה ביץ'

5. בית ינאי

בית ינאי ("בית ינאי") הוא יישוב קטן וקהילה של חקלאים עם אוכלוסייה של כ-450 נפשות. יישוב זה, שהוקם בשנת 1933 על ידי מתיישבים מפולין וליטא, נמצא במישור השרון במרכז הארץ. חוף זה, הידוע בזכות החוף בעל אותו השם, מדורג בין הטובים בישראל הודות לרצועות החול הלבן הארוכות והרחבות שלו לאורך החופים המזרחיים של הים התיכון. מלבד שחייה ופולחן שמש, החוף הזה פופולרי עבור אלה שאוהבים לגלוש עפיפונים, ודייגים שנהנים להטיל קווים לאורך קו החוף.

שרידי מזח העצים המקורי בצורת מוטות עץ מסמנים את המקום בו עלו העולים לחוף במספרים לאחר הקמתה מחדש של ישראל בתום מלחמת העולם השנייה. בנוסף להציע תזכורת נוקבת להיסטוריה של ישראל, גדמי העץ הישנים מהווים הזדמנות צילום נהדרת.

קרא גם על הופעות בראשון לציון כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

מה זה קלינאי

 מה זה קלינאי תקשורת

קלינאי תקשורת, הידוע גם בתור פתולוג בשפה הדיבורית (SLP), הוא איש מקצוע בתחום הבריאות המתמחה באבחון וטיפול בהפרעות תקשורת. הפרעות אלו יכולות להשפיע על האופן

מערות

יציאה דרך מערות בית גוברין

מערות בית גוברין, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הן מהאתרים האייקוניים והמסקרנים בישראל. מערות עתיקות מעשה ידי אדם אלה, השוכנות בתוך הגן הלאומי בית גוברין-מרשה,

נופי מדבר

מסע אל הלא נודע: נופי מדבר הנגב

כשמדמיינים את ישראל, לעתים קרובות עולים בראש חזיונות של ערים עתיקות, אנדרטאות קדושות ושווקים תוססים. עם זאת, חבוי בחצי הארץ הדרומי נמצא יעד מסקרן לא

דילוג לתוכן