חוף אכזיב (בננה ביץ')

למרות שירושלים עשויה להיות מפתה מנקודת מבט של עתיקות, כל ביקור בישראל צריך לכלול לפחות יום טיול באחד מהחופים המרהיבים שלה. מבחינה זו יש לגבעות המוריקות והחופים הבתוליים בצפון ישראל הרבה מה להציע. כאן אנו בודקים את חוף אכזיב, רצועת חול מקסימה על קו החוף הצפוני של ישראל כ-5 קילומטרים צפונית לעיר נהריה. זה עוקב אחר כביש החוף המוביל לראש הנקרה ובסופו של דבר לגבול לבנון.

חוף אכזיב בהחלט ימשוך את אניני החופים, שכן הוא מציע מפרצונים קסומים ולגונות קסומות הממוקמות בסביבה הטבעית של הגן הלאומי אכזיב, בניגוד לחופים ה'בשרניים' יותר לאורך תל אביב. כאן תוכלו לחזות בצבים העושים את דרכם בבטחה אל האוקיינוס – הם אפילו מטילים את ביציהם לאורך חוף אכזיב בחודשי הקיץ החמים יותר בין מאי לספטמבר.

אתה יכול גם לקרוא על האזור הטוב ביותר לשהות בירושלים כאן.

חוף אכזיב

בעוד שחלקם עשויים להתנגד לתשלום דמי כניסה כדי ליהנות מהחוף, מעטים היו מתנגדים לתרומה כדי לחוות את רצועת אכזיז המרכזית. מלבד החול הבתולי והמים הצלולים והמזמינים של הים התיכון, תוכלו לחפש בבריכות הסלע ובסביבותיהן של שושנות ים יפות, קיפודים, כוכבי ים ואפילו תמנון צעיר. ביקור בחורבות הישוב הקדום אכזיב מתקופת התלמוד של ישראל בין המאות השנייה עד החמישית לספירה.

בשנות ה-70 אכזיב הוקמה איתן על שביל ההיפי עם מבקרים שהגיעו מכל רחבי אירופה לחגוג על החופים כאן. באותם ימים אכזיב הייתה ידועה בזכות 'אכזיבלנד', חלקת אדמה כאן בבעלות אלי אביב שהכריז עליה כעם עצמאי – אפשר אפילו להחתים את הדרכון בכניסה. ובכן, אכזיבלנד עדיין קיימת ועדיין אפשר להחתים את הדרכון, אבל כיום יש כאן גם אכסניה ומוזיאון.

אם אתם שוקלים קמפינג ללילה, תמצאו מדשאות מטופחות ואת כל המתקנים שהייתם מצפים להם, כולל גישה טובה לחוף – זה יעלה בסביבות ה-60 שקלים למבוגר. אם אתם נהנים מהליכה, הטיילת המובילה לראש הנקרה מספקת נקודת תצפית מצוינת לשקיעות המדהימות שבהן כל כך מפורסם קו החוף המערבי של ישראל.

החוף

מצילים נמצאים בתפקיד בחוף אכזיז בעונת החגים והמבקרים ימצאו שפע של מסעדות בקרבת מקום, או שתוכלו לשכור מתקני ברביקיו מקומיים כדי לצלות את הבשרים האהובים עליכם לשלמות. האם אתה מוכן לתקשר עם הטבע?

קרא גם על הופעות בראשון לציון כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

מה זה קלינאי

 מה זה קלינאי תקשורת

קלינאי תקשורת, הידוע גם בתור פתולוג בשפה הדיבורית (SLP), הוא איש מקצוע בתחום הבריאות המתמחה באבחון וטיפול בהפרעות תקשורת. הפרעות אלו יכולות להשפיע על האופן

מערות

יציאה דרך מערות בית גוברין

מערות בית גוברין, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הן מהאתרים האייקוניים והמסקרנים בישראל. מערות עתיקות מעשה ידי אדם אלה, השוכנות בתוך הגן הלאומי בית גוברין-מרשה,

נופי מדבר

מסע אל הלא נודע: נופי מדבר הנגב

כשמדמיינים את ישראל, לעתים קרובות עולים בראש חזיונות של ערים עתיקות, אנדרטאות קדושות ושווקים תוססים. עם זאת, חבוי בחצי הארץ הדרומי נמצא יעד מסקרן לא

דילוג לתוכן