מוקדים בראשון לציון

כשחושבים על מקומות חמים בישראל, המקומות הראשונים שעולים בראש הם המסעדות, בתי הקפה, החופים והמוזיאונים המפורסמים בתל אביב, והאתרים ההיסטוריים והדתיים המרכזיים של ירושלים. כאן אנו הולכים להציג נקודות חמות אחרות שאולי אינך מכיר כי הם לא נמצאים באף אחת מהערים הללו. הם נמצאים בעיר הרביעית בגודלה בישראל, ראשון לציון.

ראשון לציון (בעברית "ראשון בציון", מכיוון שהיה אחד מההתנחלויות היהודיות הראשונות בישראל שלפני הקמת המדינה, משנת 1882) נמצאת 12 קילומטרים (7.4 מייל) דרומית לתל אביב, מה שמעניק לה תחושה עיר שוקקת עם אוויר פרברי שקט. ראשון ידועה גם בהיסטוריה היהודית המודרנית העשירה שלה. בית הספר והגן העבריים הראשונים נוסדו בראשון והייתה העיר הראשונה שהניפה את דגל ישראל האוטומטי. כאן כתב המשורר נפתלי הרץ אימבר את מילות ההמנון הלאומי של ישראל "התקווה", בסוף שנות ה-80.

אכן, ראשון לציון היא היסוד להיסטוריה של ישראל, אבל יש אינספור היבטים לחקור בימינו – בין אם זה להשתזף בחופים יפים, לטייל במוזיאון אגם הייחודי או לבלות יום סופר כיף בפארק השעשועים סופרלנד .

פעילויות ומוקדים מומלצים בראשון לציון

1. הקדישו יום לתפיסת קרניים בחוף 4×4 היפה

בחוף 4×4 של ראשון לציון יש הרבה ספות לשבת בהן כל היום, עם אפשרות לשכור מטריה. אתה יכול לאכול ארוחת צהריים מהירה במסעדה עם המשפחה שלך או להתפנק עם פינה קולדה עם החברים שלך.

בערבי הקיץ תוכלו אפילו לקחת חלק בקריוקי ולשיר יחד עם שירים ישראלים. יש הזדמנות להשתתף ביוגה מול השקיעה הציורית כמה פעמים בשבוע אם אתם רוצים את ההרפיה האולטימטיבית על החוף. קרא עוד על חופים בראשון לציון כאן.

חופים

2. טיילו במוזיאון יעקב אגם לאמנות

חלוץ תנועת האמנות הקינטית, תושב ראשון לציון, יעקב אגם, ידוע ברחבי העולם בזכות יצירותיו היצירתיות המונומנטליות המציעות נקודות מבט שונות בהתאם לזווית שממנה אתה צופה בהן. המוזיאון מציג שישה עשורים של ביטויים אמנותיים של אגם, פסלים וציורים הניתנים לשינוי, ציורי תבליט פולימורפיים, אמנות דיגיטלית אינטראקטיבית, חפצים ומיצבים.

בהדרכת מורים עם כפפות, למבקרים יש הזדמנות לחקור ולקיים אינטראקציה עם יצירות האמנות המשתנה של אגם ולהטביע את עצמם בספירה של זמן ותנועה, שינוי ובלתי צפוי. קרא עוד על אטרקציות בראשון לציון כאן.

3. עזוב כמה רכיבות בסופרלנד

במרכז ראשון לציון, פארק שעשועים אקסטרווגנטי בשם סופרלנד משתרע על פני 20 דונם. אם אתם רודפי אדרנלין, תוכלו ליהנות ממגוון רכיבות סוערות וסצנות מרהיבות. סופרלנד מתאימה לילדים ומבוגרים כאחד, שכן ישנן רכיבות המתאימות לאנשים בכל הגילאים והגדלים.

4. תגידו שלום לכמה חיות אקזוטיות בגן החיות חי קף

חי קף הוא גן חיות קטן ולכן נגיש המבטיח למשפחות יום שכולו כיף. האתר ירוק, מסביר פנים ומתאים לילדים. אם אתם רוצים יום אחד עם חיות בר ולטבול את עצמכם בבתי הגידול של בעלי חיים אקזוטיים, ביקור בחי קף נראה כמו מושלם.

5. קחו שיעור היסטוריה במוזיאון ראשון לציון

מוזיאון ראשון לציון האינפורמטיבי אך שובה הלב הוא אתר היסטורי ברחוב אחד העם. מבנים זה ואחרים בסביבה הם מהאימפריה העות'מאנית, כאשר יהודים מרוסיה [1], רומניה ותימן החלו להגיע בעלייה הראשונה של שנות ה-80.

תערוכות המוזיאון מאפשרות למבקרים לקבל תובנה על חייהם של המתיישבים החלוציים ותצוגה אורקולית מספרת את סיפור מציאת באר המים הראשונה בעיר. מוזיאון ראשון לציון עורר אצלי רצון לגלות עוד על ההיסטוריה הישראלית המודרנית.

6. צפו במשחק כדורסל בגן נחום

מכבי ראשון לציון הוא אחד ממועדוני הכדורסל הפופולריים בישראל. קבוצת הכדורסל הזו, שהוכתרה לאלופת 2016 בליגת העל בישראל בכדורסל, מתחרה בכמה מהמועדונים הטובים בישראל, כמו מכבי תל אביב. אצטדיון גן נחום יכול להכיל 1,500 אוהדים שואגים וידוע באווירה התוססת שלו.

כדורסל

7. לטבול בטבע בגן לאומי חוף פלמחים

הגן הלאומי חוף פלמחים בולט בחוף הים התיכון המרשים שלו כמו גם בנוף הטבעי שלו הכולל דיונות נודדות ורכס כורכר – בית גידול למינים נדירים של צמחים ובעלי חיים כולל סוג של צב ים שנמצא בסכנת הכחדה ברחבי אגן הים התיכון .

בנוסף, חוף פלמחים הוא אתר היסטורי מרתק שכן הוא מכיל את שרידי עיר הנמל העתיקה, יבנה-ים. חורבות אלו, כולל מפעלי מים עתיקים וכלים חקלאיים, מתוארכים לתקופת הברונזה התיכונה. אתר טבע קסום, בהחלט שווה ביקור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

מה זה קלינאי

 מה זה קלינאי תקשורת

קלינאי תקשורת, הידוע גם בתור פתולוג בשפה הדיבורית (SLP), הוא איש מקצוע בתחום הבריאות המתמחה באבחון וטיפול בהפרעות תקשורת. הפרעות אלו יכולות להשפיע על האופן

מערות

יציאה דרך מערות בית גוברין

מערות בית גוברין, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הן מהאתרים האייקוניים והמסקרנים בישראל. מערות עתיקות מעשה ידי אדם אלה, השוכנות בתוך הגן הלאומי בית גוברין-מרשה,

נופי מדבר

מסע אל הלא נודע: נופי מדבר הנגב

כשמדמיינים את ישראל, לעתים קרובות עולים בראש חזיונות של ערים עתיקות, אנדרטאות קדושות ושווקים תוססים. עם זאת, חבוי בחצי הארץ הדרומי נמצא יעד מסקרן לא

דילוג לתוכן